Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, July 28, 2011

kerana perempuan adalah unik

Assalamualaikum

Hello girls dan para pencinta air mata. Tadi aku dengar lagu shima. Tajuk teringin. Salah satu lirik dia tulis tentang perempuan yang selalu dengan air mata. Bukan mata air ya. Dia cakap air mata bukan untuk minta simpati tapi untuk melepaskan apa yang terbuku di hati. Dulu aku ada tulis entri tentang perempuan menangis. Ada orang anggap perempuan menangis ni lembik. Mengada-mengada. Lepas tu orang selalu label yang perempuan ni suka sangat nak emo-emo. Bertindak suka ikut emosi. Kadang-kadang tu bukan saja suka emo-emo, suka cakap berkias pulak. Kalau tak sampai mesej yang dimaksudkan, dorang akan emo-emo lagi.

Orang perempuan mempunyai naluri yang sangat mengagumkan. Dorang boleh rasa perubahan-perubahan yang berlaku kat sekeliling dorang. Terutamanya perubahan orang yang rapat dengan dorang. Tu sebabnya kalau lelaki nak buat curang-curangan orang perempuan boleh tahu. Tak payah nak sorok menyorok beria sangat. Last-last mesti kantoi punya. Ditambah pula dengan kecekapan mata orang perempuan yang boleh nampak perubahan pelik lagi luar biasa pasangan dorang.


Kalau orang yang rapat dengan dia ada masalah dorang boleh tahu hanya dengan tengok riak muka ja. Tengok je dorang dah tahu orang tu tengah sedih ke, happy ke, suka ke, gembira ke. Apa-apa je lah. Berebza dengan lelaki. Dah keluar air mata menderu-deru baru dorang tahu yang girl dorang tengah sedih. Tak pun kena bagi penampar seliang baru dorang sedar yang girl dorang tengah marah. Selagi tak ada tanda-tanda yang boleh dorang nampak selagi tu lah dorang buat bodo je.

Sangat seronok jadi perempuan. Sebab perempuan boleh manja-manja dengan perempuan. Perempuan jalan pimpin tangan orang tak kisah. Nampak sweet je. Tapi kalau orang lelaki manja-manja dengan lelaki lepas tu pulak pegang-pegang pimpin tangan orang cakap gay. Haha. lelaki jangan jeles ok.  

4 comments :

  1. Saya lah tu perempuan yang murah air mata...huhuhu..

    btw, rindu la nak pegang tangan kak Nana!!! tobat!

    ReplyDelete
  2. hahaha ade ker mcm tu,,nice entry..^L^,

    ReplyDelete
  3. kemn: haha tobat pulak ye ;)

    areiy : thank you ;)

    ReplyDelete
  4. woi woi ape pegang2 nie,pang nakk,

    ReplyDelete