Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, November 5, 2015

lukisan hati


Assalamualaikum

Aku tengah makan buah pear sambil buat blog. Korang nak tak buah ni? Nah ambik la. Jemput gigit skrin. Huhuhu. Hello gadis-gadis comel yang bergelora jiwanya. Bila sebut pasal jiwa begelora mesti orang akan cakap, hah tu frust bercinta la tu. Oh man. Mohon untuk kembangkan minda anda ye.

Lukisan hati.

Hati kita tak akan ada siapa pun tahu apa yang tersirat dan apa yang berselirat di dalamnya. Kalau korang bercerita tentang apa yang telah terbuku dalam hati, aku bet bukan seluruh jiwa yang korang akan cerita. Kadang-kadang tu apa yang dicerita tak sampai pointnya sepertimana yang telah terbuku rapi dalam hati. Bahkan penceritaan yang disampaikan tu adakalanya lari jauh tersasar dari landasan dan kehendak kita. Bak kata pepatah lain yang dimulut lain pulak yang dihatinya. Heh. Ada ke pepatah yang macam tu?


Nak bercerita kat orang tentang sesuatu yang kita rasa bukan mudah. Berserabutnya hati boleh menyebabkan minda kita rasa berat tak terperi. Kita cuba lawan. Kita cuba katakan pada diri, oh aku boleh tempoh semua ini. Walhal jauh di sudut hati menangis lalu membentak, aku sebenarnya tak mampu untuk redah sorang diri.

Lukisan hati.
Allah saja yang tahu apa yang ada dalam hati ini.
Huhuhu.

Okeilah. Aku tak tahu apa yang sedang aku merepek ini. Aku sebenarnya tengah ambik mood nak kembali aktif di alam maya. Mana tahu kot ada rezeki idea mencurah-curah kan? Hihu. Tepuk dahi sendiri laju-laju.




2 comments :