Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, December 24, 2013

ikan


Assalamualaikum

Wah. Tajuk macam nak memasak je kan kekdahnya. Padahal tak ada kena mengena dengan agenda memasak pun. Nak nak pulak aku ni tak pandai masak. Eh. Tak. Aku tak pandai masak untuk tekak orang je sebenarnya. Masak untuk tekak sendiri aku pandai tau. Huhu.

Selamat petang. Hai gadis-gadis comel yang sedang menghitung hari di kala hujung tahun menjelma. Hitung hari nak bercuti. Tapi cuti tak banyak la pulak. Sangat tak syok perasaan ini bila kena kerja time orang lain tengah bersuka ria. Tapi kadang-kadang syok jugak sebab waktu-waktu macam inilah boss tak ada. Hihu. Lompat bintang sekejap. Boss. Maafkan perasaan yang melampau ini.

Okeh. Sekarang dah masuk ke malam. Punya lama aku buat entri ni. Sampai ke malam baru nak siap. Pada zaman dahulu kala, ada satu fenomena yang buat umat manusia terpinga-pinga dan tertanya-tanya. Fenomena ikan berkejar-kejaran berebut naik ke darat. Aku teringat tentang tsunami.

http://www.google.com.my/imgres?start=157&sa=X&biw=1366&bih=639&tbm=isch&tbnid=lF0RUFSsJp32PM:&imgrefurl=http://www.snazzyspace.com/graphicviewer/photography/fish-kiss-jpg&docid=GkNumki3Kl8XMM&imgurl=http://s168.photobucket.com/albums/u189/sxstr/snazzyspace/graphicfolder/photography/fish-kiss.jpg&w=400&h=296&ei=X465UrjPJ8yErAfumICwAw&zoom=1&ved=1t:3588,r:71,s:100,i:217&iact=rc&page=9&tbnh=191&tbnw=188&ndsp=21&tx=65&ty=93
 
Dan sekali lagi seisi umat manusia kembali terpinga-pinga. Peristiwa ikan berkejaran naik ke darat kembali lagi. Aku tak tahu nak cakap macam mana. Itu semua kuasa Tuhan. Cumanya aku tengok satu benda ja. Ikan.Okei. Itu je pun yang aku nak cerita.

Dari petang buat intro sampai ke malam buat isi panjang ni je entri aku? Dah la isi ntah apa-apa. Tak bergunanya. Huuuu. 




1 comment :

  1. Ikan dilaut asam didarat tak akan bertemu dalam kuali jika tak kena resepi yang sesuai, tak tau la kalau engkau orang masak soup ikan pakai asam dan menggunakan kuali.

    Apa kesah tentang ikan melompat ke darat jika manusia pun melompat ke dalam air? Ini fenomena normal sama normal dengan kejadian tsunami.

    Bila ada sesuatu yang tak dapat diterima atau tak sesuai dengan jiwa manusia maka dengan serta merta manusia akan anggap ianya sesuatu yang pelik dan tak normal.

    Manusia memang pelik.

    ReplyDelete