Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, October 17, 2012

hubungan terputus akibat perbezaan : apa yang perlu anda lakukan?


Assalamualaikum

Ohooiiii.. ha. Jerit dah macam gaya M. Daud Kilau dah ha...
Lama sungguh aku tak update entri kat blog ni. Kalau dulu bukan main sakan aku update. Sehari sampai 2,3 entri aku bubuh. Sekarang ni banyak kerja aku kena buat. Disebabkan aku malas nak buat kerja jadi aku tulis blog. Hoho. Boss yang sungguh manis dipandang, sila jangan kerling-kerling tajam kat saya okei. Nanti saya cucuk mata tu baru tau. 

Okei. Para gadis yang comel dan para jejaka yang budget handsome lagi ohsem. Yang selalu pening kepala sebab tak faham dengan kehendak pasangan masing-masing. Perbezaan yang buat korang rasa macam nak bagi pelempang kat dinding bertalu-talu sambil bertanya kat diri sendiri, “susah sangat ke nak faham? Kenapa tak boleh nak faham? Betul-betul tak faham ke? Atau buat-buat tak faham?”.


Orang lelaki dan perempuan dilahirkan berbeza. Berbeza dari segi fizikal apatah lagi mental. Perbezaan ini yang buat korang rasa macam ada halangan untuk korang teruskan hubungan. Sebenarnya tak ada halangan pun. Tapi cara korang membina hubungan tu yang membuatkan hubungan korang tu terhalang.

Korang tahu tak, girls and boys dorang punya beza ni macam puzzle. Puzzle ni bentuk tak sama dan berbeza. Walaupun tak sama tapi kalau korang pandai susun korang akan dapat jawapannya. Macam tu jugak korang dengan partner korang. Berbeza, tapi kalau korang pandai handle benda yang berbeza, hubungan korang tak jadi masalah. Apa yang penting cara masing-masing mengadaptasikan diri masing-masing dalam perbezaan yang ada.


Benda ni tak susah sebenarnya. Yang jadi susah bila masing-masing tak nak cuba faham kehendak pasangan masing-masing. Cuba terima seadanya. Kalau mind set korang masih tak boleh nak terima apa yang aku sampaikan ni maka aku sarankan agar sila hentak lutut korang ke atas meja dengan kadar yang segera. Heh.




No comments :

Post a Comment