Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, June 6, 2012

jujur aku benci lagi


Assalamualaikum

Sejak aku terkeluar daripada perut mama aku, memang aku dah set siap-siap dah yang aku sangat benci dengan sukan. Semua jenis sukan aku benci. Nak nak pulak sukan lari-lari ni. Paling benci sukan bila aku bersekolah satu sekolah dengan adik aku. Bertambah benci sukan bila aku kena berlumba dan berlari bersaksikan adik aku. Lepas tu adik aku tanya, “kak, tadi ko kejar apa kak?”. Cis!  

Semakin benci bila ada acara lompat tinggi. Ya. Awal-awal lagi palang tu dah sama paras dengan dahi aku. Apa kejadah pulak aku nak lari dan melompat tinggi-tinggi dengan harapan aku boleh lepas palang tak berguina tu. Tak. Tak. Tiap-tiap tahun aku sangat benci dengan aktiviti ini dan tiap-tiap tahun aku akan buat strategi yang sama. Lari laju-laju, sampai kat palang aku tolak dengan tangan. Hahaha. Sorry cikgu. Aku tak akan lompat. Never. 


Aku jugak benci bila aku terpaksa ambik acara lompat jauh. Dengan harapan kot setiap ahli sukan boleh sumbangkan mata. Harapan tinggal harapan. Lari bagai nak rak. Bila lompat alahai sekangkang kera. Korang boleh bayangkan macam mana kera tu mengangkang macam tu jugak la besarnya wilayah jajahan yang aku mampu takluk untuk acara lompat jauh. Benci sungguh aku rasa.

Aku tak suka sukan.
Jujur. Aku benci. 





No comments :

Post a Comment